26 Temmuz 2015 Pazar

İNSAN DAİMA UMUTLU OLMALIDIR

Sevgili Dostlar Yorumlarınızla, Önerilerinizle bu makalelere can gelecektir
İNSAN HERZAMAN UMUTLU OLMALIDIR

Sizlere hakkımı helal ediyorum.

İNSAN HERZAMAN UMUTLU OLMALIDIR



Bir anadan doğma veya sonradan olma körler vardır. 

Bir de  görmek istemeyen körler vardır.

Görmek istemeyenlerden daha da kör kimse yoktur.
İnsan hayatı nerdeyse bir bilmece dir.
Uzun yıllar beraber çalıştığım fakat bir nedenle ayrı düştüğüm bir iş arkadaşım var. Kendisinden zarar gördüğümü anladım. Münakaşa sırasında ona hakkımı  helal etmeyeceğimi söyledim.
Aldığım cevap beni titretti.
“-Öyleyse ben de sana hakkımı helal etmiyorum.”
Zaten adamı sevemedim. Ahirette onunla helalleşmek için senelerce bekleyeceğim. Yalvardım. Yakardım. Ona hakkımı kat kat helal ettiğimi söyledim. Nihayet ondan da helallik alabildim. O zaman ki sevincimi anlatmaya kelimeler yetmez.
Yine yakın zamanda bir hastane’de bir profesör doktor ile tartıştım. Yüzde yüz haklıyım. Yine de ona yalvarıyorum. Ölüm kalım meselesi…
Eğer  beraber sıra beklediğim hastaya müdahele etmezse sonu ölüme kadar gidecek tehlikeli saatler yaşayacaktık.
Çaresizdim. Ağzımdan öfkeli bir söz çıktı. Doktoru Allahu Teala ya havale ettiğimi söyledim. Profesördü fakat pantalonuna baktığımda namaz kılan bir Müslüman olduğu belli oluyordu. Bir  ara göz göze geldik.
“-Ben de seni: Allahu Teala ya havale ettim” demesin mi.

Ne yapacağımı ne edeceğimi şaşırdım. Adeta ayaklarına kapandım. İkimiz de sözlerimizi geri aldık.

O esnadaki sevincimi ise hiiç unutamıyorum.

Yukarıdaki başlığı onun için yazdım. Bu dünyada sevdiklerim herzaman kalbimde yaşıyor. Onlardan memnunum. Memnun olmadıklarıma ise eğer varsa hakkım:   kat be kat helal ettim.
Eğer o memnun olamadığım tanıdıklar da haklarını helal ederler se çok sevineceğim.

Bu yazıyı okuyan tüm dostlarıma hakkımı  helal ettim.
Açıkça yazıyorum. Bu yazıyı okuyan veya okumayanlara da ister  dost ve arkadaşlarım olsunlar ya da bana
kızgın dargın olsunlar cümlesine hakkımı helal ediyorum.
Eğer onlar da bana güzellikle haklarını helal ederler se işte bugün bayram yaşayacağım.
Fazla bir hayal de olsa insan herzaman umudunu tüketmemelidir.
Bu dünyada kıymetini bilemediğimiz çok şey var.
Önce zamanın değerini bilmeliyiz. Bak öğle ezanı okundu. Hemen namazımızı kılmalıyız. Öyle alel acele değil nasıl emredildiyse öyle hatta cemeatle beraber kılmalıyız.
Dostlarımızın kıymetini bilmeliyiz. Onları kaybetmemek uğruna canımızı bile feda etmeliyiz.
Eski Dostlar yeni arkadaşlar ve eski düşmanlar ya da dost bildiklerimiz de olabilir.
Onlarla da iyi geçinmenin yollarını bulmalıyız.
Ölüm var ölüm.
Kıymetini bilemediklerimize iç değilse bir telefon ederek meraba diyebilmeliyiz.
Bu uzun ve biraz dokunaklı makaleyi okuyan dostlarımdan da dualar bekliyorum.

Yorumlarınızla bu isteğe cevap vereceğinizi umut ediyorum.

Bu makaleyi  görmek istemeyen körlere yazdım. Onlardan biri belki de ben olabilirim.
Öyleyse sizlere  görmek istemeyen körler adına hakkımı helal ediyorum.

http://makalelervar.blogspot.com.tr/2015/07/insan-herzaman-umutlu-olmalidir.html?spref=fb

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder