2 Haziran 2016 Perşembe

Uygulamalar daha fazla kişiye nasıl ulaşır?

Akıllı telefon kullanımının hızla arttığı günümüzde Android ya da IOS platformuna yönelik mobil uygulama geliştirme girişimcilerin en çok rağbet gösterdiği alanların başında geliyor.

Milyonlarca kişi tarafından indirilen ve kullanılan uygulamaların geliştiricilerine sağladığı kazanç, birçok girişimci adayının iştahını kabartıyor.

Son yıllarda birçok mobil uygulama geliştirilse de maalesef bunların birçoğu uygulama marketlerde ve arama motoru sonuçlarında görünür durumda değil.

Mobil uygulama geliştirme sürecinde harcanan zaman, emek ve para uygulamalar görünür olmayınca, daha fazla kullanıcıya ulaşmayınca boşa gidiyor.

Peki, mobil uygulama geliştirmek isteyenler ya da geliştirdiği uygulamayı daha geniş bir kitleye tanıtmak isteyenler nelere dikkat etmeli? Geliştirilen mobil uygulamaların daha fazla indirilmesi için neler yapılmalı?

İşte mobil uygulama geliştiricilerinin göz önünde bulundurması gerekenler

Uygulamanın hedef kitlesinin önceden belirlenmesi,

Uygulama adı içinde anahtar kelime geçmesine özen gösterilmesi

Uygulama ile ilgili bir web sitenin oluşturulması, web sitesinin SEO optimizasyonun sağlanması

Uygulamayı tanıtan farklı açılardan hazırlanmış ekran görüntülerinin bulunması,
   
Uygulamayı tanıtan maksimum 1 dakikalık video ve demo bulunması,
   
Uygulamayı en iyi şekilde tanımlayan logonun tasarlanması,
   
 Uygulama profil sayfasının çarpıcı olmasına dikkat edilmesi,

Uygulamayı en iyi şekilde tanımlayan açıklama metninin oluşturulması,
   
Kullanıcılar tarafından uygulamaya verilen puanların dikkate alınması,
   
Kullanıcılar tarafından uygulama için yapılan yorumların dikkate alınması,
   
Uygulamanın güncellenme sıklığı,
   
Güncelleme sonrası sorun yaşanıp yaşanmadığının takip edilmesi.


Uygulama tanıtımı için sosyal medyanın aktif kullanılması,

Teknoloji, sosyal medya ve mobil uygulamalar ile ilgili içerik üreten kişilerden tanıtım desteği alınması,

Nitelikli siteler ile tanıtım yazısı ve backlink konusunda çalışmalar yapılması,

Dijital PR çalışmalarının yapılması, basın bülteni dağıtımı hizmeti alınması. Medyada uygulamanın haber olmasının sağlanması,

Uygulama indirmeye imkan tanıyan program sitelerinde uygulamanın yer almasının sağlanması,

Uygulama Android cihazlara yönelikse en iyi Android uygulamalar arasında yer alması açısından Google Play Store'a yüklenirken title, description, keyword ayarlarının iyi yapılması, doğru kategorilerin seçilmesi,

Uygulama indiren kullancıların en çok kullandığı anahtar kelimeleri analiz etmek ve bu doğrultuda arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak. Örneğin WhatsApp indir dendiği zaman ilk sayfada çıkması için gerekli doğal SEO yöntemlerinden yararlanmak.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder