Euro Bölgesi’nin sorunlu ülkesi İspanya’da ekonomik kriz halkın günlük alışkanlıklarını da ister istemez değiştirmeye başladı. İşsizliğin yüzde 21'i aştığı ülkede ardı ardına alınan kemer sıkma önlemlerine karşı ekonomik istikrar sağlanamayınca halk başta gıda olmak üzere her alanda harcamalarını kıstı. 5 milyonu aşkın işsizin bulunduğu İspanya’da ulusal medya halktaki bu değişimi manşetlerine taşıdı. El Pais gazetesi, “İspanyollar etten tavuğa geçti. İşsizlik ve ekonomideki güvensizlik ailelerin gıda alışkanlığını değiştiriyor” başlığı altında verdiği haberde, ciddi ekonomik sıkıntı yaşayan halkın daha ucuz olan gıda ürünlerine yöneldiğini yazdı. İstatistiklere göre, satışlarda dana etinde yüzde 3.4 kuzu etinde yüzde 10 ve domuz etinde yüzde 4.8 azalma yaşanırken, daha ucuz olan tavuk etinde yüzde 1.5'lik bir artış görüldü.
SATIŞLAR DAHA DA DÜŞECEK
Ayrıca, tazesinden daha ucuz olan dondurulmuş balık ve et ürünlerinin de satışında artış yaşandı. Konuyla ilgili görüşü sorulan İspanya Ticaret Konfederasyonu Başkanı Manuel Garcia Izquierdo, “Henüz dibe vurduğumuzu sanmıyoruz. Ama dayanıklıymış gibi görünsek de et satışlarının daha da ineceğini düşünüyoruz” diye konuştu.
KOBİ iflasları tavan yaptı
İspanya’da kriz Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri de (KOBİ) vurdu. 2011'in ilk çeyreğinde bin 803 KOBİ iflas bayrağını çekti. İspanya Ulusal İstatistik Enstitüsü’ne göre, 2010'un ilk çeyreğine oranla 2011'de iflas açıklayan şirketlerin oranında yüzde 5.9'luk rekor bir artış oldu. Bu yıl ilk çeyreğinde iflasa sürüklenen sektörlerin başında inşaat ve emlak geldiği kaydedildi. INE, iflas eden şirketlerin yüzde 74.9'unun 49 kişiden az işçi çalıştırdığını ifade etti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder