Arama motorunda üst sıralarda yer almak, daha fazla ziyaretçi ve kazanç elde etmek isteyen web sitesi sahiplerinin en çok üzerinde durduğu konularından biri de SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) oluyor.
Peki, web sitesi sahibi olan ya da yeni site açmak isteyenlerin dilinden düşmeyen bu SEO teknikleri çok mu maliyetli işler? Daha ekonomik ve etkili bir şekilde SEO çalışması yapmanızın yolu yok mu? İllaki bir SEO uzmanı ile çalışmak zorunda mısınız?
Öncelikle SEO denen kavramı gözünüzde pek büyütmemelisiniz. Kendi siteniz ya da blogunuz için sizi hedeflerinize götürecek şekilde nitelikli bir SEO çalışması yürütmeniz mümkün. Bu noktada işe başlamadan önce amaçlarınızı netleştirmeniz lazım.
Peki, ne yapacaksınız?
Siteniz ile ilgili eksikliklerin neler olduğunu belirlediniz mi? Yetersiz ve kalitesiz içerik mi? Görsellik mi? Temanız mı? Berbat reklam yerleşimleri mi? Akılda kalıcı olmaktan uzak alan adı mı? Kullandığınız platform mu?
Potansiye rakiplerinizi belirleyip çalışmalar yaptınız mı? Hangi alanda içerik üretiyorsunuz? Sizinle benzer konularda içerik üreten rakipleriniz kimler? Ne kadar güçlüler? Sizden hangi alanlarda daha üstünler?
Hangi kelimelerde yükselmek ve daha çok görüntülenmek istiyorsunuz? Anahtar kelime analinizi yaptınız mı? Anahtar kelimelerinizin rekabet düzeyi ne durumda? Düşük mü? Orta mı? Yoksa yüksek mi?
Anahtar kelimeleriniz ile alakalı sizi zirveye çıkaracak türden içerik üretebilecek donanımınız var mı? Yoksa copy-paste ile mi yolunuza devam edeceksiniz? Anahtar kelimelerinizi içeren ve daha önce oluşturulmamış bir içerik nasıl üretebilirsiniz?
SEO hakkında ne biliyorsunuz? SEO hakkında temel bilgiler edinmek için bir şeyler araştırmanız yararınıza olacak. Ne anlama geldiğini bilmediğiniz bir şeyi nasıl uygulayıp fayda göreceksiniz?
Gelelim işin ekonomik ve etkili olabilecek kısmına...
Hangi sektöre yönelik içerik üreticisi olursanız olun düzenli olarak fayda sağlayabilecek içerikler üretmeniz gerekiyor. Klasik içeriklerden farklı bir anlayışla işe koyulmalısınız.
Nedir, nasıl yapılır, faydaları nelerdir, zararları nelerdir? gibi klasik başlıklar ile içerik üretirseniz 1-0 geriden başlarsınız. Çünkü sizden çok daha önce bu tür içerikleri üretmiş binlerce web sitesi/blog var.
Sıfırdan kurgulayacaksınız. En önemli SEO kısmı burası işte. Benzersiz ve fayda sağlayabilecek içerik üreteceksiniz. Okuduğunuz bu blog bu şekilde yükseldi ve okuyucu çekti.
Yazılarınızı sosyal medyada ilgi çekici başlıklar ile paylaşın. Facebook, Twitter, Linkedin ve Google+ mutlaka kullanılmalı.
Sizinle benzer içerik üreten bloglarda yapıcı ve özenli yorumlar yazın. Linklerinizi paylaşın.
Webmaster forumlarına üye olun. Profil bilgilerinizi doldurun, linkini ekleyin.
Yazarkafe gibi platformlara dahil olun.
Konuk yazar kabul edin, siz konuk yazar olun.
Belli periyotlarda siteniz ile ilgili sizden daha güçlü ve hedef kitlesi olan sitelerden tanıtım yazısı alın. Tanıtım yazılarınız siteniz ile benzer içeriklere sahip olsun ve içinde tek bir link bulunsun. Okunabilir bir yazı hazırlayın. (Not: Bu blogda siteniz, ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili bir tanıtım yazısı yayınlatabilirsiniz. Bilgi için: tanıtım yazısı )
Donanımlı olduğunuz alanda kısa videolar hazırlayıp YouTube'da paylaşın. Site linkinizi ekleyerek backlink alın.
Sunum ve infografikler hazırlamanıza ve paylaşmanıza imkan veren sitelere yönelik kaliteli içerikler hazırlayın. Dosyalarınızda linkiniz mutlaka yer alsın.
Ücretsiz PDF e-kitaplar hazırlayarak belli periyotlarda okuyucularınıza dağıtın. İçinde site linkiniz olsun.
Bunlarla uğraşamam diyorsanız "Sitem ziyaretçi çekmiyor, para kazanamıyorum, sıralamalarda gerideyim" diye hiç şikayet etmeyin ya da paranıza kıyarak SEO hizmeti alın. Emek harcamadan bir şey olmuyor.
Peki, web sitesi sahibi olan ya da yeni site açmak isteyenlerin dilinden düşmeyen bu SEO teknikleri çok mu maliyetli işler? Daha ekonomik ve etkili bir şekilde SEO çalışması yapmanızın yolu yok mu? İllaki bir SEO uzmanı ile çalışmak zorunda mısınız?
Öncelikle SEO denen kavramı gözünüzde pek büyütmemelisiniz. Kendi siteniz ya da blogunuz için sizi hedeflerinize götürecek şekilde nitelikli bir SEO çalışması yürütmeniz mümkün. Bu noktada işe başlamadan önce amaçlarınızı netleştirmeniz lazım.
Peki, ne yapacaksınız?
Siteniz ile ilgili eksikliklerin neler olduğunu belirlediniz mi? Yetersiz ve kalitesiz içerik mi? Görsellik mi? Temanız mı? Berbat reklam yerleşimleri mi? Akılda kalıcı olmaktan uzak alan adı mı? Kullandığınız platform mu?
Potansiye rakiplerinizi belirleyip çalışmalar yaptınız mı? Hangi alanda içerik üretiyorsunuz? Sizinle benzer konularda içerik üreten rakipleriniz kimler? Ne kadar güçlüler? Sizden hangi alanlarda daha üstünler?
Hangi kelimelerde yükselmek ve daha çok görüntülenmek istiyorsunuz? Anahtar kelime analinizi yaptınız mı? Anahtar kelimelerinizin rekabet düzeyi ne durumda? Düşük mü? Orta mı? Yoksa yüksek mi?
Anahtar kelimeleriniz ile alakalı sizi zirveye çıkaracak türden içerik üretebilecek donanımınız var mı? Yoksa copy-paste ile mi yolunuza devam edeceksiniz? Anahtar kelimelerinizi içeren ve daha önce oluşturulmamış bir içerik nasıl üretebilirsiniz?
SEO hakkında ne biliyorsunuz? SEO hakkında temel bilgiler edinmek için bir şeyler araştırmanız yararınıza olacak. Ne anlama geldiğini bilmediğiniz bir şeyi nasıl uygulayıp fayda göreceksiniz?
Gelelim işin ekonomik ve etkili olabilecek kısmına...
Hangi sektöre yönelik içerik üreticisi olursanız olun düzenli olarak fayda sağlayabilecek içerikler üretmeniz gerekiyor. Klasik içeriklerden farklı bir anlayışla işe koyulmalısınız.
Nedir, nasıl yapılır, faydaları nelerdir, zararları nelerdir? gibi klasik başlıklar ile içerik üretirseniz 1-0 geriden başlarsınız. Çünkü sizden çok daha önce bu tür içerikleri üretmiş binlerce web sitesi/blog var.
Sıfırdan kurgulayacaksınız. En önemli SEO kısmı burası işte. Benzersiz ve fayda sağlayabilecek içerik üreteceksiniz. Okuduğunuz bu blog bu şekilde yükseldi ve okuyucu çekti.
Yazılarınızı sosyal medyada ilgi çekici başlıklar ile paylaşın. Facebook, Twitter, Linkedin ve Google+ mutlaka kullanılmalı.
Sizinle benzer içerik üreten bloglarda yapıcı ve özenli yorumlar yazın. Linklerinizi paylaşın.
Webmaster forumlarına üye olun. Profil bilgilerinizi doldurun, linkini ekleyin.
Yazarkafe gibi platformlara dahil olun.
Konuk yazar kabul edin, siz konuk yazar olun.
Belli periyotlarda siteniz ile ilgili sizden daha güçlü ve hedef kitlesi olan sitelerden tanıtım yazısı alın. Tanıtım yazılarınız siteniz ile benzer içeriklere sahip olsun ve içinde tek bir link bulunsun. Okunabilir bir yazı hazırlayın. (Not: Bu blogda siteniz, ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili bir tanıtım yazısı yayınlatabilirsiniz. Bilgi için: tanıtım yazısı )
Donanımlı olduğunuz alanda kısa videolar hazırlayıp YouTube'da paylaşın. Site linkinizi ekleyerek backlink alın.
Sunum ve infografikler hazırlamanıza ve paylaşmanıza imkan veren sitelere yönelik kaliteli içerikler hazırlayın. Dosyalarınızda linkiniz mutlaka yer alsın.
Ücretsiz PDF e-kitaplar hazırlayarak belli periyotlarda okuyucularınıza dağıtın. İçinde site linkiniz olsun.
Bunlarla uğraşamam diyorsanız "Sitem ziyaretçi çekmiyor, para kazanamıyorum, sıralamalarda gerideyim" diye hiç şikayet etmeyin ya da paranıza kıyarak SEO hizmeti alın. Emek harcamadan bir şey olmuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder